Angielski powieściopisarz, uznawany za najwybitniejszego przedstawiciela powieści społeczno-obyczajowej w drugiej połowie XIX w. w Anglii. W licznych powieściach dał wyraz wrażliwości na niesprawiedliwość, krzywdę społeczną i bezduszność praw wobec ludzi ubogich. Realistyczny i drobiazgowy opis środowisk społecznych (mieszczańskich, biedoty miejskiej) zespalał z romantyczną atmosferą baśniowości i liryzmem. Operował szeroką skalą humoru, często o zabarwieniu satyrycznym.
Jego najbardziej znane powieści to: „Klub Pickwicka”, „Oliver Twist”, „Magazyn osobliwości”, „Marcin Chuzzlewit”, „David Copperfield”, „Maleńka Dorrit”, „Opowieść o dwóch miastach”, „Wielkie nadzieje”.
Angielski powieściopisarz, uznawany za najwybitniejszego przedstawiciela powieści społeczno-obyczajowej w drugiej połowie XIX w. w Anglii. W licznych powieściach dał wyraz wrażliwości na niesprawiedliwość, krzywdę społeczną i bezduszność praw wobec ludzi ubogich. Realistyczny i drobiazgowy opis środowisk społecznych (mieszczańskich, biedoty miejskiej) zespalał z romantyczną atmosferą baśniowości i liryzmem. Operował szeroką skalą humoru, często o zabarwieniu satyrycznym.
Jego najbardziej znane powieści to: „Klub Pickwicka”, „Oliver Twist”, „Magazyn osobliwości”, „Marcin Chuzzlewit”, „David Copperfield”, „Maleńka Dorrit”, „Opowieść o dwóch miastach”, „Wielkie nadzieje”.